Halloj!

Madeleine Johansson heter jag, men kallas Madde av de flesta! Jag är en glad och hästintresserad tjej som nyss fyllt 15 år, med andra ord är jag en 96a. Jag bor i nordvästra Skåne i en liten håla vid namn Ekeby, en bit utanför Helsingborg och går just nu sista året i grunskolan.

Jag har en egen ponny som heter Mandingo, men är mest känd vid namnet Diingo. Han har en massa konstiga smeknamn utöver det som Mange, Sven, Dinky, Putte, Nutte, Sötis och många fler! Kan berätta alla någon gång. Han är iallafall en 21 årig (!!) C-ponny av rasen New Forest e. Fredriksbergs Chopin u. Marina II - Smedhults Starlight Son. Vi är mest ute och tävlar hoppning där vårt bästa resultat är vinst i LB. Har startat någon enstaka dressyr vilket vi ska göra fler gånger och även testat på lite galopp och fälttävlan. Gick inte så bra i fälttävlan, men var inne i en liten svacka då!

Diingo är en extremt svår häst, han tar väldigt gärna tag i högertygeln, är väldigt stark och tycker det är löjligt att ha ett lugnt tempo, ingen poäng med det ju! Men när han väl går som han ska är han den bästa hästen man kan tänka sig, och i hanteringen är han nog den snällaste och lugnaste man kan hitta. Innan jag fick honom hade det inte gått så bra med honom, så sedan jag fick honom den 24 januari 2010 så har vi kommit extremt långt och jag är väldigt stolt över honom. Man märker verkligen inte hur gammal han är, en överdomare trodde han var under 7 (!!) på en tävling för cirka 1 månad sedan.

Jag håller även på att hjälpa till att utbilda ett 2-årigt D-ponnysto, ett 2-årigt halvblodssto samt sätta igång ett 15-årigt D-ponny sto smått, men har precis kommit igång med det och har inga bilder på dom så det får ni ha sen!

Egentligen startades Showjumpers för väldigt längesedan men när jag & Emma tog över den raderade vi alla inläggen vilket jag ångrar stort nu! Men nu kör vi om helt ifrån början & det var jag & Evelina från början så nu kör vi!


Sist vi tävlade, rev sista i omhoppningen annars hade det blivit en 4e plats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0