Home at last

Det blev lite ändrade planer, mamma och Saga lämnade mig istället i stallet så åkte dom och handlade. Fick börja med att ta in både Bliss och Cozzan och sen borstade jag henne like forever, och ändå blev hon inte riktigt ren! Bestämde mig för rundan med galoppbacken och hon var väldigt pigg hela tiden, började takta och trava flera gånger. När vi var i slutet av galoppbacken travade hon lite och helt plötsligt exploderade hon i galopp och gjorde ett eller två bocksprång, så himla söt! Efter galoppbacken på en sträcka i skogen började hon galoppera igen och skuttade över ett litet "hinder" på typ 20cm, pigg och happy ponny eller vad?

Släppte ut båda sen igen och hämtade istället Diingo. Han fick inviga nya tyglar jag köpt av Sara Carlsson som faktiskt hör till mitt träns och vi red in på Undantagsvägen. Red en lååång förvirrande runda med långa sträckor med trav och ganska mycket galopp för att bygga upp kondisen lite. Han blev väldigt svettig men inte trött alls. Blev några miniskenturer under ridpasset men det funkar det med, så länge han är glad och fräsch är jag glad! :D


Bild ifrån första ridturen på Cozzan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0