Dressyrpass alá Diingo

Kom iväg rätt sent men åkte iallafall till ridhuset med mami, Saga och såklart Diingo. Började med att få honom till att skritta i en låg form efter vanlig framskrittning och sedan försökte jag se till så att ridpasset endast gick ut på att använda sätet och ha en överdrivet mjuk hand och fyfan vad det funkade bra! Han var mjuk, lydig och fin konstant med endast några få enstaka protester. Galoppen blev han lite piggare och mer framåt i, men kände ändå att jag kunde knipa åt med låren och bli "tyngre" och att det gav resultat. Efter första galoppen var jag tvungen till att gå på toa och efter det blev han lotie pigg och jobbig, men när jag skulle trava av gjorde jag en massa halter ifrån trav och tillslut lyssnade han jättebra, då fick han trava fritt och sedan bli avskrittad!

Eftersom vi kom iväg så pass sent som vi gjorde hann jag tyvärr inte rida Cozzan idag, men förhoppningsvis blir det något med det imorgon. Ska se om jag kan få lite bilder då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0