Tjena!

Nu tar jag upp bloggningen igen med bästa madde! Har gått lite fram och tillbaka om jag ska testa igen, men nu ska vi ge allt för att den här bloggen ska bli riktigt bra.

Jag heter då Evelina och bor Kungsbacka, en bit ifrån Göteborg. Jag bor på en nybyggd gård med två hästar. En är min mammas och sen har jag en egen ponny. Jag är 13 år och är precis lika hästgalen som madde ;)

Jag köpte min ponny, Excelence för ungefär två årsen. Före honom hade jag Dingo, den ponnyn madde äger nu. Excelence är född 2003. Innan vi köpte honom var han tävlad jätte mycket i körning. tävlade till och med ute i Europa på stora tävlingar. När jag fick honom började vi hoppa. Han var hoppad lite innan men inte tävlad. Både jag och han var väldigt osäkra i hoppningen, så vi har fått stötta varandra. Idag tävlar vi LD- LC med felfria rundor, men tränar på högre nivå. Vi försöker bara att få in rutinen och att båda ska känna sig säkra på banan, det är något som vi båda måste träna på.

Excelence är en väldigt pigg och känslig ponny som lätt kan bli stressad i vissa situationer. Han blir ofta rädd och hoppar till för små saker. Och kan helt spontant ställa sig på bakbenen ifall han tillexempel inte vill gå in i ridhuset, men där kommer också en gnutta bus in. Han vill att jag ska lägga ner hundra procent fokus på honom hela tiden, annars göra han sånna saker för att se så jag är med.Lelle, som har kallas är ett riktigt busfrö. Han leker från första sekundrarna i hagen tills jag tar in honom för att han ska ridas på kvällen, men endå är han lika pigg! 
Men han gör alltid sitt yttersta för att göra mig glad, han är så underbar!

I denna bloggen kommer ni få läsa om mina och maddes för och motgångar med våra hästar. Checka loss!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0