Home


Trodde det skulle bli en lugn runda idag, men det blev de verkligen inte...


Frida hade varit så snäll och väntat på mig tills jag kom hem för att kunna rida med mig. Kom hem runt halv sex kanske. Vi satte på hästarna massa reflexer och red sedan ut i mörket. Hatar verkligen att rida i mörket, när man väl gör det längtar jag ännu mer till sommaren..

Vi tänkte galoppera på en liten grusväg lite längre fram, så det gjorde vi. Frida på hennes häst Saga red först och sedan jag och Lelle. Plötsligt hoppar Saga till för något och slänger sig bakåt. Bakom finns ett jätte djupt dike, skojjar inte om det va typ en meter ner eller nåt. Lelle blev ju såklart också jätte och börjar backa bakåt, för det läskiga finns ju framför honom. Jag försöker att få honom framåt men han fortsätter att backa bakåt. Asså jag vet inte riktigt hur det gick till för all hände så fort, men vi ramlade i alla fall ner i det här diket, men vi kom lika snabbt upp.

Lelle var suuuper stressad, jag försökte att klappa honom och bara prata lugnt, men han var väldigt rädd. Vi skrittade hem med hästarna sedan och tog dem lite i paddocken. Inget bra pass alls idag, får se hur han är imon :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0