Ridpasset

Dressyrponny nästa?

 Jag var uppe riktigt tidigt idag för att hinna gör hela stallet och rida. Gick nog upp sju tror jag. Sedan åkte jag till en kompis halv elva och sedan var det till kungsbacka för att shoppa med mamma! 

Excelence var jätte fin idag. Gick i stadig form i alla gångarter. Kanske ska sattsa på dressyren istället? ;)  Ingen stelhet kände jag heller, verkligen super skönt. Jag red den så kallade "tråkrundan" med mamma och våran granne. Haha den är verkligen tråkig. Det är en grusad lång väg som går i en fyrkant och så är man hemma igen, kanske tar 40 minuter och rida i skritt och trav. 

Jag blir bara så irreterad på Lelle. Om han blir rädd eller inte orkar något är enda utvägen för honom att ställa sig, jag måste verkligen jobba bort det, han får inte hålla på så! Det är något han bara gör med mig också, när madde var här dummade han sig ingenting. Ska försöka få med det på film någon gång, men det är ju inte sådär jätte lätt när man oftast ridet ut själv, haha ;) 

 

mamma filmade men filmen hamnade på sne, typiskt typiskt... får bli en suddig bild ifrån istället!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0