Hemma ifrån tävlingen

Kan väl säga att dagen fick både bra och dåligt på olika sätt.

Diingo kändes väldigt stel när jag red fram, först i båda bakbenen och sen bara i vänstra. Blev fett orolig för honom men vi stallade in honom i utebox för några dagar sedan så det är förmodligen därför.. Hur som helst testade jag galoppera lite och han blev bättre efter det. Vi fortsatte rida fram och han blev bättre och bättre, men inte helt ostel. Men vi tänkte att vi går in på framhoppningen och ser hur det går. Han var jättefin där inne och så, så jag och mamma bestämde oss för att gå in och testa på banan eftersom det inte var så höga hinder, och om han började "bråka" skulle jag gå ut direkt.

Inne på banan bjöd han dock jättefint mot både första och andra, sen blev det tyvärr ett idiotstopp på 3an. Men det var bara mitt fel, mesred och hjälpte honom inte alls. Han hoppade det sen jättefint och hela banan också, så det blev 4a fel i en bedömning A då. Underlaget var väldigt hårt så jag valde faktiskt att spara på honom, stryka mig i LCn och åka hem.

Så fort vi tar hem hästarna ska han få gå på lösdrift med mycket tjockare täcken och vi måste även klippa honom för han blev rätt svettig.

Inga bilder, sorry. Hade min röda outfit iallafall fast med ett cremevitt Anna Scarpati med marinblått kantband och en guldig & en röd passopal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0