Lite funderingar inför nästa år

När 2012 påbörjas kan man ta chansen till att byta klubb att tävla för, om man nu inte vill vara fast i en specifik klubb i ett år till. Kanske trivs man på den klubben, kanske inte.

Men hur som helst kommer jag förmodligen att byta klubb.. Det är av flera olika anledningar som jag väljer att byta ifrån MCR, dels för att jag inte tränar där längre och dels för att jag har inget att göra samt dels för att dom inte lägger så mycket vikt på privatryttarna. Jag vill helst rida för en klubb som inte har någon ridskoleverksamhet över huvud taget så jag slipper det. Inget illa ment emot lektionsryttarna på MCR, det är bara det att det läggs för mycket fokus på dom och för lite på oss.

Så jag har funderat och velat lite fram och tillbaka mellan många klubbar. Det lutar väldigt bra mot Kågeröd då dom har bra villkor samt bra hopptränare på måndagar och dressytränare på onsdagar. Men något jag faktiskt hade velat göra på Diingo nästa år är att testa vara med i GP-ponnyn, iallafall kvalen och se hur det går. Men då måste jag tävla för en klubb som ligger i västra sverige, utan att räkna med västra skåne eftersom det räknas ju såklart som södra sverige. Problemet blir då bara tränare, jag kan inte precis åka upp till Kungsbacka (eller liknande) en gång i veckan för att hoppträna. Det är kanske att överdriva lite måste jag ju säga. Men samtidigt finns det ju det alternativet att jag kan bli medlem i både Kågeröd och någon i västra sverige. Träna på Kågeröd och tävla för någon klubb lite längre bort. Positivt med det är ju att man slipper vara funktionär på tävlingar, haha!

Nej jag vet faktiskt inte riktigt, hade varit roligt att starta GP-ponnyn även om det är ett helt år tills dess.. Men vi får se vad som sker, har mer än en månad på mig att välja!

Vad tycker ni jag ska göra?



Stolt ponny efter vinst i Trolleholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0